Flera faktorer påverkar förbättringen av regional SEO. De viktigaste av dessa inkluderar användningen av Google My Business tillsammans med att integrera en karta på din webbplats samt användningen av schema.org-taggar, vilket för WordPress kan implementeras med hjälp av speciella plugins.
De nämnda metoderna förbises ofta, och många företag som verkar i en viss region har en dåligt skapad Google-profil eller saknar en helt och hållet.
Integrering av Google Maps
För att korrekt använda en karta som påverkar sökresultaten bör du använda en karta som genereras från din Google-profil. För att göra detta, leta upp din profil och gå till dess utökade version:
Välj sedan „Dela” och från den nya panelen välj „Bädda in karta”:
Den genererade koden bör placeras på din webbplats på en vald plats, till exempel på kontaktsidan.
Schema.org-taggar
En annan faktor som påverkar placeringen är korrekt användning av schema.org-taggar. Denna typ av lösning hjälper till att specificera verksamhetens typ, öppettider och betalningsmetoder. Väl implementerade taggar hjälper – särskilt för företag som verkar i flera regioner – att undvika problemet med att blockeras av sökmotorer för samtidig närvaro i flera orter.
Det finns relativt få WordPress-plugins för schema-taggar, men ett som uppfyller alla funktioner är:
WP SEO Schema – det låter dig ställa in grundläggande parametrar för regional verksamhet (verksamhetstyp, betalningsmetoder, verksamhetsbeskrivning, etc.).
Införandet av schema-taggar är fortfarande nytt hos oss, men detta kommer gradvis att förändras. Webbplatser som korrekt använder scheman kommer att rankas högre än konkurrenter, även i regionala sökresultat via Google Maps), och dessa rankas först för en specifik ort.
Regional SEO för WordPress och andra webbplatser
Flera faktorer påverkar förbättringen av regional SEO. De viktigaste av dessa inkluderar användningen av Google My Business tillsammans med att integrera en karta på din webbplats samt användningen av schema.org-taggar, vilket för WordPress kan implementeras med hjälp av speciella plugins.
De nämnda metoderna förbises ofta, och många företag som verkar i en viss region har en dåligt skapad Google-profil eller saknar en helt och hållet.
Integrering av Google Maps
För att korrekt använda en karta som påverkar sökresultaten bör du använda en karta som genereras från din Google-profil. För att göra detta, leta upp din profil och gå till dess utökade version:
Välj sedan „Dela” och från den nya panelen välj „Bädda in karta”:
Den genererade koden bör placeras på din webbplats på en vald plats, till exempel på kontaktsidan.
Schema.org-taggar
En annan faktor som påverkar placeringen är korrekt användning av schema.org-taggar. Denna typ av lösning hjälper till att specificera verksamhetens typ, öppettider och betalningsmetoder. Väl implementerade taggar hjälper – särskilt för företag som verkar i flera regioner – att undvika problemet med att blockeras av sökmotorer för samtidig närvaro i flera orter.
Det finns relativt få WordPress-plugins för schema-taggar, men ett som uppfyller alla funktioner är:
WP SEO Schema – det låter dig ställa in grundläggande parametrar för regional verksamhet (verksamhetstyp, betalningsmetoder, verksamhetsbeskrivning, etc.).
Införandet av schema-taggar är fortfarande nytt hos oss, men detta kommer gradvis att förändras. Webbplatser som korrekt använder scheman kommer att rankas högre än konkurrenter, även i regionala sökresultat via Google Maps), och dessa rankas först för en specifik ort.
Kategorier